GYIK (Gyakran ismételt kérdések)


A weboldalon szereplő árak teljes árak? Egy személyre vonatkoznak?
Igen, a weboldalon feltüntetett árak teljes árak, és figyelembe veszik az esetleges kedvezményeket. A megadott ár egy (1) személyre vonatkozik.

Az ár tartalmazza a transzfert a repülőtérről a szállodába?
Igen, a megadott ár tartalmazza a szállítást a repülőtérről a szállodába, és a szállodából a repülőtérre.

Az ár tartalmazza a biztosítást?
Nem, az ár nem tartalmazza az EUB sztornóbiztosítását és az EUB baleset-, betegség-, poggyászbiztosítását ezek megkötése opcionális. A foglaláskor lehetőséged van az említett biztosításokat megkötni. A biztosítási feltételeket és információkat a következő weboldalon találod: https://www.itaka.hu/hasznos_dokumentumok/

Milyen hosszú egy szállodai nap?
Egy szállodai nap, és így a szállodai szolgáltatások (pl. ellátás) minden szállodában és apartmanban 10:00 órakor ér véget, és 14:00-15:00 órakor kezdődik. Éjszakai járatok esetén az ügyfelek bejelentkezése közvetlenül a szállodába érkezés után történik, így a szállodai nap az indulás előtti napon 14:00-15:00-ig tart.

Mikor kell elhagyni a szállodai szobát?
A szobákat a kijelentkezés napján 10:00 vagy 12.00 óráig kell elhagyni, függetlenül a bejelentkezés időpontjától és a késői járatindulástól. Az ügyfelek többnyire kapnak egy szobát a csomagjaik tárolására, és használhatják a szálloda infrastruktúráját, valamint a helyszínen található összes szolgáltatást.

Hogyan számoljuk a weboldalon feltüntetett napokat?
A napok megjelenítése a weboldalon az utazás teljes időtartalmára vonatkozik. A repülőtéri check in-től kezdődik (2 órával a repülőjárat menetrend szerinti indulása előtt - vagy az autóbuszra való felszálláskor), és az országba való visszaérkezésig tart. Heti utazás esetén hét (7), kéthetes utazás esetén tizennégy (14) éjszakát tartamaz az ár.

Hogyan foglalhatok le egy utazást?
Az üdüléseket az interneten (100%-ban online foglalás), telefonon, valamint az értékesítési irodánkon keresztül lehet lefoglalni. Az utazások részletes listája megtalálható a weboldalon.

Mi történik a reptéren? Kézbe kapom a jegyem? Miket kell magammal vigyek?

  1. Jegyek
    Az esetek többségében nincsen már papír alapú repülőjegy, így jegy nélküli utasfelvétel esetén (pl. Travel Service, Smartwings utasai számára) csak a személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel kell az utasfelvételhez menni.
  2. Bejelentkezés / Check in
    Azt a pultot, ahol az utasfelvétel történik, a repülőtér indulási oldalán, illetve a repülőtéren elhelyezett információs táblán is megtalálható.
    Mielőtt a check in pulthoz megy az utas, érdemes előkészítenie az útlevelét és/vagy személyi igazolványát. Fontos, hogy minden országnak más a belépési feltétele, egyes országok csak az útlevelet fogadják el, így utazás előtt mindig szükséges tájékozódni az adott ország konzulátusi oldalán az aktuális beutazási feltételekről. A poggyászok feladása után az utas megkapja a beszállókártyáját (a repülőgépen lévő ülésszámmal együtt), valamint a kapu számát és indulhat a biztonsági ellenőrzéshez.
  3. Biztonsági ellenőrzés
    Az utasnak a kézipoggyásszal, beszállókártyával és útlevéllel és/vagy személyi igazolvánnyal, legkésőbb 45 perccel az indulás előtt át kell esnie a biztonsági ellenőrzésen.
    A biztonsági kapun való áthaladás előtt minden fém-elemmel rendelkező tárgyat (csatos övek, órák, mobiltelefonok stb.) a szalagra helyezett kosárba kell helyezni. Szúró, vágóeszközt a gépre nem lehet felvinni, illetve az 50 ml-nél nagyobb űrtartalmú folyadékot a feladandó csomagba kell helyezni.
  4. Útlevél vizsgálat
    Miután az utasfelvételi ablakban az útlevél és/vagy a személyi igazolvány ellenőrzése megtörtént, az utas az indulási csarnokba megy.
  5. Felszállás
    A beszállásra való felszólításig az utas az indulási csarnokban (vámmentes zóna) várakozik. A bejelentés és a monitoron történő megjelenés után a beszállókártyával és a személyi igazolvánnyal (útlevél és/vagy személyi igazolvány) együtt a megfelelő kijárat felé kell indulni, majd a buszhoz vagy közvetlenül a repülőgép fedélzetére.


Foglalhatok helyet a repülőgépen?

Jelenleg nincs lehetőség helyfoglalásra a repülőgépen. A helyeket a légitársaság a repülőtéren osztja ki a "check in" pultoknál.

Változhat a repülési idő?
Igen, a repülési idő változhat, de nem jellemző.

Vihetek magammal sportfelszerelést vagy háziállatot?
Igen, azonban a sporteszközök vagy háziállatok szállításának feltételeit a fuvarozóval kell egyeztetni. Háziállat esetén azt is ellenőrizni kell, hogy a választott szálloda elfogadja-e és befogadja-e az állatokat. Amennyiben ilyen igénye merülne fel kérjük lépjen kapcsolatba irodánkkal.

Utazhat-e terhes nő repülővel? Milyen dokumentumokkal kell rendelkeznie?
Igen, ha a terhesség komplikációmentes. A legbiztonságosabb trimeszter a repülőgépes utazás szempontjából a 2. trimeszter (14-27. hét), a legtöbb légitársaság azonban a 36. hétig engedélyezi az utazást. Indulás előtt azonban az utas mindenképp ellenőrizze, hogy az adott légitársaságnál milyen szabályok érvényesek. A terhes nőnek magával kell vinnie orvosi igazolását arról, hogy utazhat repülővel. Állapotos állapotban ajánlott, hogy a repülőút ne legyen hosszabb 3-4 óránál.

Hogyan nyújthatok be panaszt?
Ha az utas az utazás során problémát észlel, akkor az utazási iroda helyi képviselőjénél kell reklamációt benyújtania, hogy a hibát azonnal, a helyszínen elhárítsák. A panaszok elbírálásának határideje a panasz benyújtásától (az utazási irodához való beérkezés dátuma) számított 30 napig érvényes. A reklamáció alapjául nem szolgálhatnak olyan körülmények, amelyekért az utazási iroda nem felelős.
Minden reklamációt (az úti okmány másolatával együtt) az utazás befejezését követő 30 napon belül írásban, ajánlott levélben kell benyújtani az alábbi címre:

  • Itaka Hungary Utazási Iroda Kft. Cím: 1056 Budapest, Váci utca 78-80. félemelet 1.



Mi történik akkor, ha elhagyom valamelyik tárgyam?
Az elhagyott, személyes tárgyak felkutatását a visszatérés után azonnal meg kell kezdeni. Az utazási iroda jogosult díjat szedni az elhagyott tárgyak felkutatásának költségeinek fedezésére. Ezt a díjat attól függetlenül meg kell fizetni, hogy az elhagyott tárgyakat megtalálják-e.

Hogyan módosíthatom vagy törölhetem a foglalásom?
A foglalás módosításához vagy lemondásához a legjobb, ha az irodánkhoz vagy partnerirodánkhoz fordulsz.

Változhat az utazás ára?
A utazások árai mindenekelőtt az akciók miatt változnak, amelyek általában időszakosak.
Az utazások ára a foglalás után csak a valutaárfolyam, a szállítási költségek, illetve a repülőtéri és kikötői díjak, stb. változása miatt változhatnak a szerződés szerinti mértékben.

Hogyan tudom az Itaka üdülési utalványt beváltani?
Az Itaka Holiday Voucher az utalványon feltüntetett értékesítési irodákban és a www.itaka.hu weboldalon váltható be.

@2024, Itaka Utazási Iroda

GYIK (Gyakran ismételt kérdések)


A weboldalon szereplő árak teljes árak? Egy személyre vonatkoznak?
Igen, a weboldalon feltüntetett árak teljes árak, és figyelembe veszik az esetleges kedvezményeket. A megadott ár egy (1) személyre vonatkozik.

Az ár tartalmazza a transzfert a repülőtérről a szállodába?
Igen, a megadott ár tartalmazza a szállítást a repülőtérről a szállodába, és a szállodából a repülőtérre.

Az ár tartalmazza a biztosítást?
Nem, az ár nem tartalmazza az EUB sztornóbiztosítását és az EUB baleset-, betegség-, poggyászbiztosítását ezek megkötése opcionális. A foglaláskor lehetőséged van az említett biztosításokat megkötni. A biztosítási feltételeket és információkat a következő weboldalon találod: https://www.itaka.hu/hasznos_dokumentumok/

Milyen hosszú egy szállodai nap?
Egy szállodai nap, és így a szállodai szolgáltatások (pl. ellátás) minden szállodában és apartmanban 10:00 órakor ér véget, és 14:00-15:00 órakor kezdődik. Éjszakai járatok esetén az ügyfelek bejelentkezése közvetlenül a szállodába érkezés után történik, így a szállodai nap az indulás előtti napon 14:00-15:00-ig tart.

Mikor kell elhagyni a szállodai szobát?
A szobákat a kijelentkezés napján 10:00 vagy 12.00 óráig kell elhagyni, függetlenül a bejelentkezés időpontjától és a késői járatindulástól. Az ügyfelek többnyire kapnak egy szobát a csomagjaik tárolására, és használhatják a szálloda infrastruktúráját, valamint a helyszínen található összes szolgáltatást.

Hogyan számoljuk a weboldalon feltüntetett napokat?
A napok megjelenítése a weboldalon az utazás teljes időtartalmára vonatkozik. A repülőtéri check in-től kezdődik (2 órával a repülőjárat menetrend szerinti indulása előtt - vagy az autóbuszra való felszálláskor), és az országba való visszaérkezésig tart. Heti utazás esetén hét (7), kéthetes utazás esetén tizennégy (14) éjszakát tartamaz az ár.

Hogyan foglalhatok le egy utazást?
Az üdüléseket az interneten (100%-ban online foglalás), telefonon, valamint az értékesítési irodánkon keresztül lehet lefoglalni. Az utazások részletes listája megtalálható a weboldalon.

Mi történik a reptéren? Kézbe kapom a jegyem? Miket kell magammal vigyek?

  1. Jegyek
    Az esetek többségében nincsen már papír alapú repülőjegy, így jegy nélküli utasfelvétel esetén (pl. Travel Service, Smartwings utasai számára) csak a személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel kell az utasfelvételhez menni.
  2. Bejelentkezés / Check in
    Azt a pultot, ahol az utasfelvétel történik, a repülőtér indulási oldalán, illetve a repülőtéren elhelyezett információs táblán is megtalálható.
    Mielőtt a check in pulthoz megy az utas, érdemes előkészítenie az útlevelét és/vagy személyi igazolványát. Fontos, hogy minden országnak más a belépési feltétele, egyes országok csak az útlevelet fogadják el, így utazás előtt mindig szükséges tájékozódni az adott ország konzulátusi oldalán az aktuális beutazási feltételekről. A poggyászok feladása után az utas megkapja a beszállókártyáját (a repülőgépen lévő ülésszámmal együtt), valamint a kapu számát és indulhat a biztonsági ellenőrzéshez.
  3. Biztonsági ellenőrzés
    Az utasnak a kézipoggyásszal, beszállókártyával és útlevéllel és/vagy személyi igazolvánnyal, legkésőbb 45 perccel az indulás előtt át kell esnie a biztonsági ellenőrzésen.
    A biztonsági kapun való áthaladás előtt minden fém-elemmel rendelkező tárgyat (csatos övek, órák, mobiltelefonok stb.) a szalagra helyezett kosárba kell helyezni. Szúró, vágóeszközt a gépre nem lehet felvinni, illetve az 50 ml-nél nagyobb űrtartalmú folyadékot a feladandó csomagba kell helyezni.
  4. Útlevél vizsgálat
    Miután az utasfelvételi ablakban az útlevél és/vagy a személyi igazolvány ellenőrzése megtörtént, az utas az indulási csarnokba megy.
  5. Felszállás
    A beszállásra való felszólításig az utas az indulási csarnokban (vámmentes zóna) várakozik. A bejelentés és a monitoron történő megjelenés után a beszállókártyával és a személyi igazolvánnyal (útlevél és/vagy személyi igazolvány) együtt a megfelelő kijárat felé kell indulni, majd a buszhoz vagy közvetlenül a repülőgép fedélzetére.


Foglalhatok helyet a repülőgépen?

Jelenleg nincs lehetőség helyfoglalásra a repülőgépen. A helyeket a légitársaság a repülőtéren osztja ki a "check in" pultoknál.

Változhat a repülési idő?
Igen, a repülési idő változhat, de nem jellemző.

Vihetek magammal sportfelszerelést vagy háziállatot?
Igen, azonban a sporteszközök vagy háziállatok szállításának feltételeit a fuvarozóval kell egyeztetni. Háziállat esetén azt is ellenőrizni kell, hogy a választott szálloda elfogadja-e és befogadja-e az állatokat. Amennyiben ilyen igénye merülne fel kérjük lépjen kapcsolatba irodánkkal.

Utazhat-e terhes nő repülővel? Milyen dokumentumokkal kell rendelkeznie?
Igen, ha a terhesség komplikációmentes. A legbiztonságosabb trimeszter a repülőgépes utazás szempontjából a 2. trimeszter (14-27. hét), a legtöbb légitársaság azonban a 36. hétig engedélyezi az utazást. Indulás előtt azonban az utas mindenképp ellenőrizze, hogy az adott légitársaságnál milyen szabályok érvényesek. A terhes nőnek magával kell vinnie orvosi igazolását arról, hogy utazhat repülővel. Állapotos állapotban ajánlott, hogy a repülőút ne legyen hosszabb 3-4 óránál.

Hogyan nyújthatok be panaszt?
Ha az utas az utazás során problémát észlel, akkor az utazási iroda helyi képviselőjénél kell reklamációt benyújtania, hogy a hibát azonnal, a helyszínen elhárítsák. A panaszok elbírálásának határideje a panasz benyújtásától (az utazási irodához való beérkezés dátuma) számított 30 napig érvényes. A reklamáció alapjául nem szolgálhatnak olyan körülmények, amelyekért az utazási iroda nem felelős.
Minden reklamációt (az úti okmány másolatával együtt) az utazás befejezését követő 30 napon belül írásban, ajánlott levélben kell benyújtani az alábbi címre:

  • Itaka Hungary Utazási Iroda Kft. Cím: 1056 Budapest, Váci utca 78-80. félemelet 1.



Mi történik akkor, ha elhagyom valamelyik tárgyam?
Az elhagyott, személyes tárgyak felkutatását a visszatérés után azonnal meg kell kezdeni. Az utazási iroda jogosult díjat szedni az elhagyott tárgyak felkutatásának költségeinek fedezésére. Ezt a díjat attól függetlenül meg kell fizetni, hogy az elhagyott tárgyakat megtalálják-e.

Hogyan módosíthatom vagy törölhetem a foglalásom?
A foglalás módosításához vagy lemondásához a legjobb, ha az irodánkhoz vagy partnerirodánkhoz fordulsz.

Változhat az utazás ára?
A utazások árai mindenekelőtt az akciók miatt változnak, amelyek általában időszakosak.
Az utazások ára a foglalás után csak a valutaárfolyam, a szállítási költségek, illetve a repülőtéri és kikötői díjak, stb. változása miatt változhatnak a szerződés szerinti mértékben.

Hogyan tudom az Itaka üdülési utalványt beváltani?
Az Itaka Holiday Voucher az utalványon feltüntetett értékesítési irodákban és a www.itaka.hu weboldalon váltható be.

@2024, Itaka Utazási Iroda